niedziela, 30 września 2012

Pod Merkurym - cieszyńskie popołudnie

Na Rynek w Cieszynie trafiłem i z ciekawości i z głodu. Od osób "mocno zaufanych" wiedziałem, że jest w Cieszynie taka restauracja, które reklamuje się dobrymi pierogami. Po spacerze wokół rynku okazało się, że jest to Restauracja Pod Merkurym.


Zanim opiszę jedzenie - chciałem podkreślić, że Panie kelnerki pracujące w ogródku (bo tam siedziałem, żeby się rynkowi przyglądać) obsługują bardzo sprawnie i uprzejmie. Dodatkowo są ewidentnie osobami otwartymi, nie bojącymi się tematów tabu, gdyż z ich rozmowy toczonej niedaleko mojego stolika bardzo szybko dowiedziałem się, że "jednej znajomej się spóźnia". Serio :) Pomyślałem, że może jednak ktoś na nasze emerytury będzie w przyszłości pracował i pokrzepiony tym faktem zamówiłem jedzenie.

Oczywiście wybrałem pierogi. Jest ich tu do wyboru kilka rodzajów - i to nie tylko te oczywiste jak pierogi z mięsem, czy ruskie, ale również z łososiem, szpinakiem, kaszą itp. Ja zdecydowałem się na jeden z mixów: pierogi z mięsem, z soczewicą oraz z szynką i pieczarkami.

Dostałem po trzy pierogi każdego rodzaju, a dodatkowo na środku talerza odrobinę surówki. Pierogi były przybrane naprawdę bogatą okrasą, która w menu określana jest jako: "dworska świta Króla Pieroga".


Całość była smacznym, dość sycącym daniem, a wielkim fanem pierogów z mięsem nie jestem. Wszystkie trzy rodzaje pierogów były dobre, a surówka i "dworska świta" dodały kolorów i smaku. Zestawik taki kosztuje 16,-PLN.

Można dać ludziom proste, smaczne danie, w sensownej cenie? Można.
MS

Pod Merkurym
Rynek 9
43-400 Cieszyn
http://www.pod-merkurym.pl/

1 komentarz:

  1. obsługa mila,jednak jezeli chodzi o jakosc jedzenia brak slow,Stek krwisty ok jednak z zewnatrz spalony,salatka z rukola jednak otrzymana bez;na extra zamowiony sos serowy do miesa dostalem gotowy z karty serowo-brokulowy... wiec cos nie halo..przydaoloby sie karte zmienic a gosci lepiej sluchac...

    OdpowiedzUsuń